Közlekedési infrastruktúra fejlesztése
Külső közlekedési kapcsolatok Egy város és térségének gazdasági életét nagyban meghatározza azok megközelíthetősége, ennek megfelelően nagy hangsúlyt fektetünk a közlekedési infrastruktúrafejlesztési projektek megjelenítésére, mind a külső, mind pedig a város belső közlekedési hálózatának fejlesztése tekintetében. |
|
Közút
A Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő, a Hévíz-Balaton nemzetközi repülőteret is érintő M76-os út építése révén Zalaegerszeg és a térség rendkívüli gazdaságfejlesztést ösztönző lehetőséghez jut.
A már épülő M76-os kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Zalaegerszegtől észak-nyugati irányban körmendi kikötéssel történő tovább vezetése (M8), M9-es autópálya tervezése és későbbiekben megépítése. |
|
Vasút
|
|
Reptérfejlesztés
Hévíz-Balaton nemzetközi repülőtér fejlesztésére irányuló projekt A reptérfejlesztésben rejlő lehetőségek mind üzleti, mind turisztikai oldalon jelentős fejlődési potenciált jelentenek a térség és a régió számára. |
|
Belső közlekedési kapcsolatok A városi forgalom csillapítására irányuló fejlesztések a vezérprojektek megjelenésével még erőteljesebb hangsúlyt kaptak. A növekvő forgalom hatékony elvezetését támogató konstrukciók kidolgozása és azok megvalósítása elengedhetetlen. A városi közlekedési kapcsolatok fejlesztési projektjeinek célja:
|
|
A Kovács Károly Városépítő Program keretében 2024-ig különböző útfelújításokra, új utak, járdák, terek, parkolók építésére kerül sor. Közlekedési kapcsolatokhoz kapcsolt követelményrendszerének egy részét és a belváros közlekedési lehetőségei szempontjából is élhetőbb környezetet teremtenek.
A projekt megvalósítása az egyébként is folyamatosan növekvő belvárosi forgalomra és a vezérprojektek által várhatóan generálódó többletforgalomra kíván megoldást nyújtani és egy a jövőben több lépcsőben kiépíthető gyalogosbarát belváros megteremtéséhez is hozzájárul.
A létesítmény bővítése, áteresztő képességének növelése elkerülhetetlen. |
|
Az északi ipari parkhoz kapcsolt fejlesztések és további ipari park fejlesztési elképzelések mentén az északi bekötő út projektötlet teljes mértékig hozzájárulna azok gazdaságélénkítő hatásainak kibontakoztatásához.
A Kovács Károly Városépítő Program nagy hangsúlyt fektet a gyűjtőutak megújítására, de a következő 10 év távlatában is lehetőségeinkhez mérten nagy figyelmet kell fordítani ezen forgalmas szakaszokra.
A folyamatos városi fejlesztések következtében több kihívással is szembesülhet a város a következő években. A felmerülő problémák azok feltérképezését és a kapcsolt lehetséges megoldások műszaki vizsgálatának feltérképezését követően, városi közgyűlési döntés függvényében indíthatók el. |
|
Projektötletként azonosítható a gyalogosbarát és élményközpontú Belváros közlekedési feltételeinek megteremtése, a Kossuth utca sétálóövezetté alakításának lépcsőzetes projektfelépítésének kidolgozásának keretein belül. |
|
A város olyan további fejlesztéseket kíván ezen a területen előirányozni, amelyek nem a belváros forgalmát erősítik tovább, hanem inkább a peremterületeken, illetve a tömegközlekedési csomópontok környezetében, az oktatási, egészségügyi és közösségi létesítmények közelében kínálnak további parkolási alternatívát. Ilyen ötletek többek között az alábbiak:
A közlekedés szempontjából a vasútállomás és a központi autóbusz-állomás, valamint környezetük “rehabilitációja” egy rendkívül fontos fejlesztési projektként nevesíthető városunk fejlődése érdekében. |
|